Andlig kontakt đŸ‘»

Andlig kontakt 

IgĂ„r ikvĂ€ll,  hade jag gjort mej klar för natten och krupit ner i sĂ€ngen och vĂ€ntade pĂ„ att somna,
Och plötsligt börjar en manlig ande att pÄkalla uppmÀrksamhet, och min nyfikenhet kunde inte ignorera trotts att klockan var mycket och jag egentligen behövde sova.

SÄ jag började kolla lÀget vem det var, och lyssnade pÄ vad mannen hade att seja.



Och det visade sej att det var en slÀkting som bara var pratglad.
SÄ han pratade pÄ som bara han brukar göra om allt och alla.

Han ville Ă€ven kolla hur det var med sina vĂ€nner och slĂ€ktningar "som Ă€r kvar pĂ„ jorden" .
Och han berĂ€ttar glatt vilka mĂ€nniskor han trĂ€ffat pĂ„ uppe hos sej i himlen. 

Han pratar pĂ„ om hur mycket hembakat "gofika"
han  fĂ„r uppe hos sej.
Han skryter glatt uppe hos sej ,att han minsann har kontakt nere pÄ jorden, och att jag skulle kunna hjÀlpa alla med kontakt, och mÄnga samlas runt honom dÄ.
MĂ„nga som gĂ€rna skulle vilja hĂ€lsa till nĂ„gon nere pĂ„ jorden. 

Och dÄ fick jag bromsa den snÀlla mannen och förklara att jag kan inte hjÀlpa de ikvÀll, för klocka var lite för mycket och att jag behövde sova.
Men att jag lovade att göra det jag kan, och nÀr jag kan.

Och det var han mycket nöjd med.
Och glad för det var jag.

SÄ nu mÄste jag hÄlla det jag lovar.

Jag Àlskar nÀr de kÀrvÀnliga Àndarna pÄkalla uppmÀrksamhet, de Àr ju nÄgons kÀra slÀkting eller vÀn.

Kommentera hÀr: