Fotodagbok 📾 27 juli 2018



Att vara utbrÀnd och fortfarande kÀmpa för de jag vill göra.
Jag tar det lugnt och lyssnar pÄ kroppen till 99,9% , men jag kan ju inte bara sitta inne och ruttna.
Jag hatar verkligen att sĂ„ mycket​ jag inte lĂ€ngre kan göra pga utmattningen.
Att jag stĂ€ndigt mĂ„ste lyssna pĂ„ kroppen och planera allt för att försöka ha en chans att klara vardagen, hatar de. . .jag var den spontana, kunde plötsligt dra ut pĂ„ galna Ă€ventyr med barnen. . .men de gĂ„r inte lĂ€ngre.
Och jag var inte den som gav mej i första taget, utan kĂ€mpade  tills det gick vĂ€gen, och sĂ„ Ă€r jag fortfarande.
Men funderar pÄ att ge upp den sidan.
Även om jag accepterat hur jag och min kropp fungerar nu som utbrĂ€nd, sĂ„ blir jag sĂ„ ledsen dĂ„ jag kĂ€mpar och försöker göra nĂ„got roligt och de inte lyckas.
Och ledsen och besviken pĂ„  x&x (skriver inte ut namn) dĂ„ x&x lovat att hjĂ€lpa mej vid ett speciellt tillfĂ€lle för att jag ska tex göra nĂ„got roligt, men dĂ„ tillfĂ€llet kommer och jag Ă€r pĂ„ plats sĂ„ fĂ„r jag ingen hjĂ€lp som utlovat, trotts Ă¶verenskommelse och jag nogs förklarat hur jag vill bli hjĂ€lpt.



DĂ„ har jag ödslat sĂ„ mycket onödigt tid till förberedande planering ​, som jag kunnat anvĂ€nt pĂ„ annat sĂ€tt.

Och de misstagen gör jag ofta om och om igen, för ibland kommer jag hjĂ€lpen av x&x som planerat.

Och det Àr ofta jag funderar pÄ om jag nÄgonsin kommer bli bÀttre i min utbrÀndhet, eller kommer mitt liv vara sÄ hÀr.

NĂ€ nu vĂ€ntar sĂ€ngen, men glöm inte att  lyssna och prata med varandra.

Dagens solnedgÄng



Kommentera hÀr: